Det skal jeg nok have.
Nu har jeg købt ITG Maxogen filteret som er klar til montering, men det kan jo nok ikke gøre det.
Regner med next step er:
1. Chipning
2. Forrør
Og så ved jeg ikke helt endnu hvad det næste bliver.
Måske nogle rør til ic, sammen med noget andet godt.
Der skal skiftes til S3 IC på et tidspunkt og så have en forge twincooler foran også for at hjælpe.
Og så nogle koldere tændrør.
Men faldt over denne side http://fr-rtuning-shop.co.uk/index.php?_a=category&cat_id=99&page=all som ligger i UK hvor de har nogle rigtigt interessante priser på fx. LOBA turbo'er til meget attraktive priser.
Regner med at jeg skal have bestilt lidt dele hjem og skiftet cam follower samtidigt med næste service.
Så ved næste service skal der ordnes:
Skiftes til 19" RS6 sommerfælge/dæk
Skiftes olie
Have efterset ledninger til mikrofonen fordi det er som om den ikke virker
Skiftet cam follower
Og selvfølgelig have monteret det nye ITG Maxogen filter.
Overvejer at få rullet den standart for at se hvad heste den har til start, og så hvor meget et filter ville have givet. Bare for at se om det har givet 3hk, eller om det nærmere er 7-8hk eller hvad man får ud af det performance filter. På stock motor giver det nok ikke så meget, men med en chipning har det større betydning at den kan trække vejret og få mere luft. Fordi at der bliver skruet op for trykket så skal der mere luft til og her vil den give noget mere performance.
Så ville være interessant at lave et forsøg med:
1) Måles stock lufterfilter
2) Måles med ITG maxogen filter
3) Måles med chipning og stock luftfilter
4) Måles med chipning og ITG maxogen filter
Således vil man kunne se hvad performance du får ud af filteret ved stock, og hvad du får ved en chippet motor. Det ville være interessant for at se hvor meget du reelt kan få ud af den motor.