Dengang jeg købte min Samsung Galaxy S3 blev jeg nødt til at købe den hos 3 Mobil eller 3 Telefoni, fordi de havde en nogenlunde pris i pakken, og der kunne jeg få den hurtigt som jeg ønskede mig.
Efter 6 måneder havde det kostet mig 3-4 gange af hvad abonnementet skulle have kostet, og jeg forlod 3 fordi jeg havde virkelig virkelig dårlig dækning.
Hver gang jeg var på Fyn hos min far der var stort set ingen dækning i deres hus, så der var det lige så godt som hvis jeg slukkede for mobilen helt.
Nu har jeg så efterfølgende skulle have den repareret fordi den fryser og laver tilfældige genstarter. Første gang havde de prøvet med en software reset / opdatering, men hjalp ikke.
Havde så skiftet bank samtidigt med den skulle sendes ind og bad ekspedienten om at opdatere til mit nyeste kort og gjorde han og sagde det er i orden det hele. Så nu har jeg så fået et girokort hvor der står jeg ikke har betalt og vil få et rykkergebyr.Betaler den så og ringer ind for at spørge til det. Her begynder anden etape af pinslerne. Hun starter med at sige jeg er nummer 19 i køen og der er ca. 16 minutters ventetid. Det smarte ved at ringe til 3 er så at selvom du er i kø i 5-7-10-12-15 minutter så er der ikke en eneste gang de fortæller dig hvad nummer du er nu. Så efter 10 minutter kan du være nummer 15 i køen og skal bruge 40 minutter på at komme igennem, eller du er nummer 3 men du ved det ikke. Så man ved faktisk ikke om man kan lukke forbindelsen eller ej for du ved ikke ca. hvor lang tid der er tilbage.
Jeg kommer så endelig igennem. Her siger hun selvfølgelig som det er ganske rigtigt min egen skyld fordi jeg selv skal checke den bliver betalt osv. Hun spørger så om jeg vil betale den sidste regning nu fordi det er mit sidste afdrag - ja tak siger jeg. Det er så meget smart fordi jeg kan blive stillet videre i telefonen så jeg slipper for et girokort, men fordi jeg ikke har et aktivt abonnement så eksisterer jeg åbenbart ikke længere i systemet og derfor er mit cpr-nummer jeg indtaster ikke gyldigt. Forsøger 2 gange og indtaste med samme resultat og den stopper selv forbindelsen - ikke engang en mulighed for at komme tilbage og snakke med en - nej lad mig da vente 17 minutter i kø igen. Så jeg kunne ikke komme til at betale den regning.
Nu skal den så ind igen og fordi vi skal på ferie om en uge ville jeg gerne vide om det var noget de kunne lave på en dag eller om det tog længere tid. For hvis det tog længere tid ville jeg måske gerne vente til ferien var slut. I samtalen spørg jeg damen om der er en mulighed for at de ser på den inden de sender den ind så jeg kan bestemme om den skal sendes ind nu eller ej. Ja det er der heldigvis, jeg skal ind til 3 huset på strøget. Mente kun de havde åbent i hverdage, men nej siger hun - der er åbent lørdag 10 - 17 så den kan ordnes der, og hverdage 10 -19.
Fedt tænker jeg, tager hele den lange vej derind og betaler for parkering og det fungerer faktisk meget fint. Vi kommer ind til 3 huset efter at have kæmpet os igennem horder af mennesker på strøget der er til Jazz Festival og nyder det gode vejr.
Forklarer manden jeg gerne vil indlevere min telefon til rep. og han nægter at tage imod den.
Dem der tager imod dem er der åbenbart ikke i weekenden, og at tage imod en telefon og få min underskrift på et stykke papir er for meget for de "almindelige" ansatte åbenbart. Han fortæller mig at hvis jeg kommer mandag og indleverer den så vil de kunne tage imod den.
Jeg kan jo så ikke andet end gå og komme igen mandag. Mandag henter jeg min kæreste fra arbejde og vi kører igen derind, og der er så noget mindre folk på vej derhen heldigvis.
Jeg kommer glad ind og afleverer min telefon og siger den skal leveres til reperation.
Han nægter at tage imod den, for der er åbenbart indleveret for mange telefoner så dem i kælderen der skal tage sig af det har låst døren og ikke vil tage imod flere.
Så siger jeg jamen jeg kan bare lade den ligge og skrive under og så kan de tage imod den i morgen.
Nej jeg skal komme igen i morgen, og så rådede han mig til at komme lidt før.
Fortæller så jeg har et arbejde og kan ikke komme i mellem 10 og 14, hvortil han svarer det har han jo også. Ja men heldigvis for dig så arbejder du der hvor du skal indlevere den, det gør jeg ikke. Han kunne ikke gøre noget og måtte fortælle mig jeg bare måtte komme igen i morgen og beklage.
Det kan jeg ikke bruge til noget når jeg har brugt 200 kr. på at få min telefon repareret, så vi måtte køre til Fields for at indlevere den i en 3 butik, som så sender den ind til præcis samme sted hvor de gerne vil tage imod den.
Da jeg så kommer hjem og får skiftet telefon får jeg en sms hvor der står jeg kan følge med i min reperation på mit3.dk, men nej det kan jeg ikke for jeg har ikke adgang til deres systemer så længe jeg ikke har et aktivt abonnement hos dem. Ufatteligt så ofte de kan spilde ens tid sådan med sådan nogle beskeder om ting man ikke kan.
Jeg hader hader HADER virkelig 3 nu og tror aldrig jeg skal have dem igen!
Om de har de bedste tilbud, priser etc. så skal jeg da aldrig nogensinde have det lort igen eller handle med dem!
3 Mobil = Dårlig dækning
3 Mobil = Dårlig service
3 Mobil = Dyre abonementer
3 Mobil = Dårlige services.