Gå videre til hovedindholdet

Opslag

Mere power til din TFSI?

Det skal jeg nok have. Nu har jeg købt ITG Maxogen filteret som er klar til montering, men det kan jo nok ikke gøre det. Regner med next step er: 1. Chipning 2. Forrør Og så ved jeg ikke helt endnu hvad det næste bliver. Måske nogle rør til ic, sammen med noget andet godt. Der skal skiftes til S3 IC på et tidspunkt og så have en forge twincooler foran også for at hjælpe. Og så nogle koldere tændrør. Men faldt over denne side  http://fr-rtuning-shop.co.uk/index.php?_a=category&cat_id=99&page=all  som ligger i UK hvor de har nogle rigtigt interessante priser på fx. LOBA turbo'er til meget attraktive priser. Regner med at jeg skal have bestilt lidt dele hjem og skiftet cam follower samtidigt med næste service. Så ved næste service skal der ordnes: Skiftes til 19" RS6 sommerfælge/dæk Skiftes olie Have efterset ledninger til mikrofonen fordi det er som om den ikke virker Skiftet cam follower Og selvfølgelig have monteret det nye ITG Maxogen filter. ...

Revo SPS til Seat Leon

Skal nok have sådan en så jeg kan skifte imellem de forskellige stages efter behov. All Revo performance software programs are switchable via the OBD2 port on your car using our SPS device. Simply plug in, select a program, wait a few seconds, remove the SPS and start the car. SPS1 This version of the Serial Port Switch (SPS 1) allows the user the ability to switch between different levels of performance via the diagnostic port. The user simply selects the program on the SPS, plugs it into the diagnostic port for a few seconds until an audible bleep indicates the program is loaded, and then removes the SPS. SPS2 This version expands upon the functionality of the SPS1 by offering multiple performance programmes that are octane specific, along with the added feature of the security program. The security feature effectively leaves the car inoperable until the SPS2 is reinserted and appropriately set. The car will not start even if the thief has the key. There are no wires or "bo...

ITG Maxogen TFSI Power filter

Sådan et ITG Maxogen filter er jeg ved at få på min Leon. Der er reviews på en Golf V der gav op imod ~20 hk, og ~20nm, men det er selvfølgelig ikke nogen garanti. ITG skulle være specialiserede i at lave sådanne filtre, så det er derfor det er så dyrt men her får man også kvalitet og godt med luft. Det er en stor fordel ved fx. en stage 2 eller stage 2 + da der ellers kan være problemer med at luft/benzin forholdet ikke er korrekt og derfor justerer ECU'en timingen tilbage. Hvis man får mere luft varmes det ikke så meget op som ellers. Eneste ulempe for mig er at man skal fjerne motorcoveret. Har tænkt på jeg nok gerne vil rette mit engine shield til at kunne stadig være på ligesom jeg kan se nogle har kunne gøre med en VW'er. Den skulle give en meget "hvæsende" dart-vader lyd, og kunne give "genlyd" i filter og rør ved blow'off, men det vil tiden vise. Jeg tror godt jeg vil kunne leve med den lyd for generelt giver åbent filter mere brø...

Nyd det mens du har det

Pink - Give me a reason Sommeren kom ikke, der kom bare en ordentlig storm i stedet. Så grillaftenen blev aflyst for noget "indendørsmad" og filmhygge imens vi hørte blæsten brøle udenfor. Så fik jeg også lavet lidt mere på mit nyeste projekt GeekCV, hvor man kan indtaste sit cv og så vil det vedligeholde sig selv. Vil forsøge at lave en side med et community hvor man kan være stolt af at være nørd og geek!

Nyd sommeren og nyd det du har

Lawson - Learn to love again Det er ved at blive lækkert vejr, og sommer så nu vil jeg nyde det! Hjem og tænde op i grillen senere og indtil da skal bilen håndvaskes og poleres så den står helt lækkert! Så kan jeg nyde at min kæreste kan forberede alt maden så jeg bare skal smide den på grillen og nyde det!

Seat Leon TFSI Power Upgrade

Jeg har jo fået mig en helt fantastisk maskine! Nemlig en Seat Leon 2.0 TFSI og den kører som en drøm! Om man smækker den i 6. gear med 40km/t så kører den bare uden at hoste eller hakke eller følelsen af at være ved at gå ud. På motorvejen er der konstant overskud uanset gear og at ligge med 130-140 km/t føles ikke som om den rigtigt arbejder. Min Golf IV GTI har flere heste end den her, men alligevel føles det bare som om den arbejder mege t mere fx ved at køre på motorvej. Den følelse har jeg faktisk savnet lige siden jeg skilte mig af med min elskede VR6'er for snart 3 år siden. Det var en bil der altid var et kraftoverskud på motorvejen og bare trillede uden noget. Det var som et flyde på en sky og det er det her også. En fantastisk oplevelse! På et tidspunkt er det ikke længere nok med stock power og så skal vi have noget mere i den. Så har undersøgt lidt forskellige ting jeg gerne vil have som der skal laves lidt efter lidt som der bliver råd og behovet for mere power...

Højt tryk på højtryksrenseren

Har overvejet at skaffe mig en ny højtryksrenser. Vil gerne have en med oprulning for de halvstive slanger er ret irriterende at skulle ligge sammen. Har været rigtigt glad for min nuværende højtryksrenser, men har fundet en ny der virker ret lækker. En Nilfisk 140! Der er oprulning, og ekstra lang "lanse" som er rigtigt godt til at hjælpe med styre trykker rigtigt. Specielt i forbindelse med en skumlance, også kaldet en foamlance. Så vidt jeg kan se så er der også justering af trykket foran så man selv kan bestemme hvor meget der skal komme igennem. Det lækre er så også at man kan få en roterende børste der bliver drevet af trykket, og den er ret lækker at have til de nederste paneler på bilen. Udover denne har man mulighed for at få en roterende fælg børste som kan komme ind og rengøre imellem fælgene som på samme måde drives af trykket. http://www.egoe.dk/shop/nilfisk-e-140-322p.html