Gå videre til hovedindholdet

Opslag

Viser opslag fra april 9, 2013

Seat Leon TFSI Power Upgrade

Jeg har jo fået mig en helt fantastisk maskine! Nemlig en Seat Leon 2.0 TFSI og den kører som en drøm! Om man smækker den i 6. gear med 40km/t så kører den bare uden at hoste eller hakke eller følelsen af at være ved at gå ud. På motorvejen er der konstant overskud uanset gear og at ligge med 130-140 km/t føles ikke som om den rigtigt arbejder. Min Golf IV GTI har flere heste end den her, men alligevel føles det bare som om den arbejder mege t mere fx ved at køre på motorvej. Den følelse har jeg faktisk savnet lige siden jeg skilte mig af med min elskede VR6'er for snart 3 år siden. Det var en bil der altid var et kraftoverskud på motorvejen og bare trillede uden noget. Det var som et flyde på en sky og det er det her også. En fantastisk oplevelse! På et tidspunkt er det ikke længere nok med stock power og så skal vi have noget mere i den. Så har undersøgt lidt forskellige ting jeg gerne vil have som der skal laves lidt efter lidt som der bliver råd og behovet for mere power...

Højt tryk på højtryksrenseren

Har overvejet at skaffe mig en ny højtryksrenser. Vil gerne have en med oprulning for de halvstive slanger er ret irriterende at skulle ligge sammen. Har været rigtigt glad for min nuværende højtryksrenser, men har fundet en ny der virker ret lækker. En Nilfisk 140! Der er oprulning, og ekstra lang "lanse" som er rigtigt godt til at hjælpe med styre trykker rigtigt. Specielt i forbindelse med en skumlance, også kaldet en foamlance. Så vidt jeg kan se så er der også justering af trykket foran så man selv kan bestemme hvor meget der skal komme igennem. Det lækre er så også at man kan få en roterende børste der bliver drevet af trykket, og den er ret lækker at have til de nederste paneler på bilen. Udover denne har man mulighed for at få en roterende fælg børste som kan komme ind og rengøre imellem fælgene som på samme måde drives af trykket. http://www.egoe.dk/shop/nilfisk-e-140-322p.html