Gå videre til hovedindholdet

Seat Leon 2.0 TFSI (K1) - Det nye monster!

Seat Leon 2.0 TFSI fra 2006

´











Jeg købte denne fine Seat Leon fra 2006, og er enormt glad for den.
Det er simpelthen en af de mest velkørende biler jeg nogensinde har haft!

Hvis du har mulighed for at få sådan en SÅ skal du få dig sådan en! Glæden ved at ligge på motorvejen i 6. gear i inderbanen, med fartpiloten til på 130 og opdage man inden længe bliver lukket inde, for så at trykke blidt på pedalen og så overhale og slutte af på den lidt for høje side af det tilladte og opdage man stadig ligger i 6. gear. Det skulle være alle forundt!
At man kan køre 40 km/t og ligge i 4. gear og have et enormt kraftoverskud er så befriende!

Her er man virkelig sikret at man får komfort og power når det er nødvendigt!

Den blev valgt fordi den har Aero kit (Seats originale kit til Cupra kaldet K1 - bruges ofte omkring Cupra K1), og havde alle de andre ting opfyldt jeg ønskede mig.

KRAV: Sædevarme, aircondition, relativt lav km.
Ønsker: Ratbetjening, stor kørecomputer (Stor MFA), muligvis navigation, bluetooth til mobil.

Den havde det HELE! Og endda bedre endnu, fordi den originale radio var udskiftet med en Pioneer med bedre navigation og flere muligheder til mobilen. Derudover var bremserne skiftet til Cupra bremser, monteret LED ved nummerpladen, en HKS Super BOV III, og både sommer- og vinter-fælge medfulgte. Aero kittet har en værdi af 15-20-25.000, plus der er original center udstødning også.

Efter flere prøveture var det tid for forhandling.
Den var udbudt til 139.900, med bilbasens gennemsnitspris på 135.000 (standart på km/årgang uden at tage hensyn til alt ekstraudstyret), men endte med at få den for 130.500.
Dette var med 6 styks 19" sommerfælge (4 med dæk), og 4 styks 18" vinterfælge med dæk, plus en reservefælg hvis en skulle gå i stykker. Vinterfælgene var BBS-fælge, og sommerfælgene nogle pæne RS6-fælge. Derudover var der den originale readio med, LED til nummerpladebelysningen, den originale frontgrill, originale recirkulationsventil (i stedet for BOV'en), og de originale bremser med skiver og kalibre.

Var så glad for den og er jeg stadig! Skulle have købt den, dengang jeg købte min Golf IV GTI'er i stedet for den kører SÅ meget bedre! Benzinøkonomien er forfærdelig for den går 10 hvis du kører pænt, og morfar kan du skrue den op på 11, men så heller ikke mere. Med sådan en bil kan man heller ikke forvente sig så meget, og forskellen fra en diesel er at den har kræfterne hele vejen op til redline. Hvis man ikke kører længere ture hvor den kan blive varm og skudt af (for at rense den) så soder den til, og derfor jeg ikke går efter diesel. Man får alle fordelene fra en diesel og alle fra benzin også.

FAKTA FRA BILBASEN:
Km : 95.000 (95.9xx)
Km/l : 12,3
Årgang : 2006
Totaløkonomi : 3092

6 airbags, ABS-bremser, Antispin, Ekstra hjul: Alu 18", Elruder, Elsidespejle, Elspejle med varme, ESP / ESC, Fartpilot, Fjernbetjent centrallås, GPS-navigation, Hjul monteret: Alu 19", Klimaanlæg, Kørecomputer, Læderrat, Radio med cd, Servo, Sommerhjul, Splitbagsæde, Sportssæder, Startspærre, Stofsæder, Sænket undervogn, Tågelygter, Varme i sæder, Vinterhjul(ekstra)

skal desværre sælge vores bil pga. huskøb. seat leon 2,0 t fsi sport up. 6 gear. kører super godt. har ved sidste service fået monteret komplet nye større bremser fra cupra R-line(org. haves stadig) org. aero kit og center udstødning. pioneer navi med stort europa kort og dvd og bluetooth til håndfri mobil. 19“ audi rs6 fælge med nye dæk. altid kørt på shell V-power. komfort blinklys. fjernbetjent central lås med rude åben/luk. dæktryk kontrol. 18" bbs fælge med nye vinterdæk. komplet tandrem og vandpumpe skiftet. fuld servicebog. nysynet August.


Indreg. 8/2006
Synet: 8/2012
Servicebog udfyldt: Ja
Service v. 9.100 km (91.000km)

Farve: Sortmetal

Populære opslag fra denne blog

Mathilde Isbombe

Denne opskrift er "lånt" herfra . Isbombe (6-8 personer) Ingredienser: 175 g makroner 2 dl Matilde kakaomælk 1 dl fløde-likør, fx Baileys 2 liter vaniljeflødeis Pynt: Grofthakket mørk chokolade Bagetid: Ca. ½ time ved 175°. Sådan gør du: Knus makronerne groft og kom dem i en skål sammen med kakaomælk og Baileys. Stil blandingen tildækket i køleskabet i mindst ½ time. Beklæd en 3 liters røreskål indvendigt med plastfolie - sørg for at folien går op over kanten. Skær isen i tern og pisk dem hurtigt til en fast softice, fx med en håndmikser. Kom ¾ af isen i skålen. Pres isen let sammen og lav en fordybning i midten. "isskålen" skal være helt tæt og uden huller. Kom makronblandingen i. Fordel resten af isen over ...

Sportskage fra La Glace

Dette er en opskrift jeg har "stjålet" fra madprogrammet Price på DR2. Den er udgivet på deres hjemmeside så har derfor valgt at ligge den herind da det simpelthen bare så SÅ lækkert ud så måtte gemme den for eventuel senere brug.. Se den direkte her . Sportskage fra La Glace 4 personer Ingredienser Nougatine 50 g hasselnøddekerner 150 sukker 8 dl piskefløde til creme 4 dl fløde til afpyntning Makronbund 250 g marcipan 370 g sukker 3-4 æggehvider 24 profiterolles Sukker Marcipanen smuldres med sukkeret, røres sammen med æggehviderne og smøres ud i en cirkel på bagepapir. Bages ved 175 g i ca. 30 min. Hasselnøddekernerne ristes på en tør pande og sættes til side. Sukkeret smeltes til lysebrun karamel og tilsættes nøddekernerne. Hæld karame...

Auto-Forum Roskilde - De dyre "tilbud"

Har for noget tid siden været ude at se på bil i Roskilde hos Auto-Forum. Desværre ikke nogen god oplevelse. Manden der skulle være ekspedient gad ikke engang kigge på os før vi gik helt hen til ham og stod foran ham. Vi spurgte om vi kunne prøvekøre den røde Seat der stod udenfor, og så begyndte snakken ellers om at det var en lækker fin bil - som om han hellere ville snakke end at lade mig bag rattet. Efter endnu et par spørgsmål om vi måtte prøve den, og om det var praksis at folk købte biler uden at have prøvet den, så gik han med til vi kunne prøve den. Han gik ud efter en lille dunk og fyldte noget der ligner 2 liter på, så vi lige kunne trille rundt i området og prøve den. I min verden skal man kunne køre på små byveje, og alt imellem til motorvej for at se hvordan den trækker og går etc. og der er 20 km altså lidt at prøve det på. Vi kommer så tilbage og har nogle spørgsmål nu vi har prøvet den, og han begynder at snakke om de snart lukker, men da jeg spørg om de...