Der er reviews på en Golf V der gav op imod ~20 hk, og ~20nm, men det er selvfølgelig ikke nogen garanti. ITG skulle være specialiserede i at lave sådanne filtre, så det er derfor det er så dyrt men her får man også kvalitet og godt med luft. Det er en stor fordel ved fx. en stage 2 eller stage 2 + da der ellers kan være problemer med at luft/benzin forholdet ikke er korrekt og derfor justerer ECU'en timingen tilbage. Hvis man får mere luft varmes det ikke så meget op som ellers.
Eneste ulempe for mig er at man skal fjerne motorcoveret.
Har tænkt på jeg nok gerne vil rette mit engine shield til at kunne stadig være på ligesom jeg kan se nogle har kunne gøre med en VW'er.
Den skulle give en meget "hvæsende" dart-vader lyd, og kunne give "genlyd" i filter og rør ved blow'off, men det vil tiden vise. Jeg tror godt jeg vil kunne leve med den lyd for generelt giver åbent filter mere brøl og aggresiv lyd, så det vil være lækkert.
Der er en der har skrevet noget om at han fik en fordel af at pakke metal-delene ind i varmeafvisende tape fordi selve metallet blev varmt af varmen fra motoren og dermed også varmede luften op indeni røret og gjorde han fik "døde pletter" i omdrejningsområdet. Så det er absolut noget jeg vil overveje også hvis jeg får den slags problemer efter nogle hårde ture.
Det viser sig så heldigvis at ham jeg skal købe filteret af har et evoms motorcover også han gerne vil af med. Så hvis jeg er heldig så kommer begge dele med i handelen til en god pris.